tiistai 8. maaliskuuta 2016

Family reunion

Saatiin viime viikon perjantai vapaaksi, kun kummallakin tuli läheisiä käymään täällä päin. Oona lähti jo torstaina hostelliin poikaystävänsä kanssa, ja itse olin yhden yön hostellissa ja lähdin päivällä kohti uutta hotellia jossa yövyimme 3 yötä perheeni kanssa. Ennen lähtöäni kävin ostamassa lippuautomaatista heillekin omat oyster-kortit. Yövyimme Linden House nimisessä hotellissa joka sijaitsi melko lähellä Hyde Parkia.

Saavuin pikkuruiseen hotelliin jo yhden aikaan tekemään check-inniä joka ei mennytkään ihan suunnitelmien mukaisesti kun korttimaksu ei jostain syystä mennytkään läpi, ja jouduin menemään nostamaan pariin otteeseen rahoja hotellin maksamiseksi. Hotellin maksettuani jäin vain huoneeseen odottelemaan vanhempiani ja pikkusiskoani, jotka saapuivat kuuden aikaan illalla. Vaikka huone oli todella pieni, ja se oli tarkoitettu neljälle hengelle, oli silti oma vessa ja suihku niin luksusta! Täällä ollessa on todellakin oppinut arvostamaan pieniäkin asioita!

Kuuden aikoihin perheeni vihdoinkin löysi hotellillekin asti, ja oli kyllä niin kiva nähdä heitä! Lähdimme illalla vielä syömään ravintolaan, ja tultiin melko aikaisin hotellille nukkumaan, kun seuraavat päivät olivatkin buukattu ihan täyteen ohjelmaa.

Lauantaina heräsimme aikasin ja lähdimme hotelli aamiaiselle, ja sitten lähdimme kohti Natural History Museumia. Museo aukesi kymmeneltä, ja vaikka olimme siellä juuri siihen aikaan, oli siellä jo jäätävä jono! Odottelimme puoli tuntia jonka jälkeen pääsimme sisälle museoon. Kiertelimme siellä monta tuntia, ja löysimme aivan uusia osastoja joissa emme Oonan kanssa edes ehtineet käydä! Kaikki olivat innoissaan museosta, ja etenkin liikkuvasta ja ääntelevästä dinosauruksesta joka veti puoleensa paljon katsojia museossa, miten onnistuimmekaan välttämään tämän Oonan kanssa!!

Dino

Natural History Museumin jälkeen kävimme vielä nopeasti kiertämässä tien toisella puolella sijaitsevan Victoria and Albert-museon.

Museokierrosten jälkeen lähdimme kohti Elephant & Castlea jossa siskoni halusi käydä kertomassani Poundlandissa, eli paikallisessa "euroihmeessä". Hänen mukaansa tarttuikin kasa karkkia.

Sitten lähdimme kohti Boroughia, jossa hostellimmekin sijaitsee. Kävimme Borough Marketissa syömässä lounasta, ja myös pienet leivonnaiset. Lopuksi otimme vielä Mulled Ciderit, eli kuumat siiderit mukaamme, kun lähdimme kohti hostelliani. Kävimme piipahtamassa hostellimme baarissa, sekä näytin vastaanoton.

Tästä jatkoimme matkaamme kohti hotelliamme, jossa kävimme hetken keräämässä voimia, ennen kuin lähdimme Oxford Streetille. Kävimme siskoni kanssa Primarkissa, ja vanhempani menivät läheiseen pubiin istuskelemaan. Tämän jälkeen suuntasimme kaikki Wagamamaan syömään.

Sunnuntaina lähdimme taas aikaisin aamupalan jälkeen liikkeelle Kensington Gardenia ja Hyde Parkia. Kiertelimme hetken puistoja, jonka jälkeen lähdimme metroasemalle ja suuntana British Museum. Saavuimme museoon jo kymmeneltä, ja se oli onneksi melko tyhjillään vielä. Kiertelimme museota pari tuntia, jonka jälkeen käväisimme Starbuckissa ja lähdimme kohti Big Beniä ja London Eye:ta.

Kensington Gardens

Tämän jälkeen lähdimme katsomaan The Tower Bridgeä ja The Tower of Londonia. Kiertelimme lähistön läpi ja lopulta lähdimme takaisin Oxford streetille tekemään viime hetken shoppailut siskoni kanssa, kun vanhempani lähtivät taas pubiin. Kun saimme ostokset tehtyä, suuntasimme kaikki viimeiselle etapille, eli chinatowniin syömään.

Harmaa puhelinkoppi!

Chinatown

Perheeni lähtikin maanantai aamuna jo kuuden aikoihin kohti lentokenttää, ja minä jäin hetkeksi nukkumaan hotellille ja aamupalan kautta lähdin itse takaisin hostellille. Oli kyllä kiva viikonloppu ja ihana nähdä perhettä! Meillä onkin enään 10 päivää jäljellä täällä!